
El club degà del waterpolo espanyol, el CN Barcelona, va dominar les competicions oficials del país durant 60 anys. Van ser sis dècades en què els cenebistes no van perdre cap partit. Però, lògicament, aquella fita havia de tenir una data de caducitat.
Aquell dia va ser el 20 de novembre de 1969. I el rival, el CN Barceloneta. Es tractava del partit de tornada d’un duel del Campionat de Catalunya, a la piscina del Passeig Marítim, casa del CN Barcelona.
Es preveia un enfrontament de màxima igualtat, ja que a l’anada el partit havia acabat en empat. És interessant llegir la crònica que va fer la revista Crol de la que va ser la primera derrota en partit oficial del CNB: “El partit va justificar l’expectació despertada. Va ser emocionant. I encara que els del Barceloneta van portar el domini del marcador en quasi tot moment, mai vam veure definitivament perdut el CNB, que va superar un crític 2-4 a l’aconseguir empatar 4-4. Però finalment, la magistral actuació de “Lolo” Ibern va posar fi a la seva resistència, inscrivint la primera derrota del club degà a nivell de primers equips en l’àmbit nacional.”
Justament, en aquell mateix 1969 hi va haver una altra fita remarcable, quan els infantils del CN Poble Nou van derrotar àmpliament el CN Barcelona als Campionats de Catalunya.
Tots dos resultats van acabar significant l’inici d’una nova era, en què la resta de clubs catalans van començar a sumar-se al carro de les victòries i els títols.
Foto: CN Barceloneta (1969)
D’esquerra a dreta de peu: Eduardo Arruga, Luis Cillero, Manuel Ibern, José Ruiz Orland, Pedro Espinosa i Joan Fortuny. Ajupits: Alfons Cànovas, José Luis Méndez, Vicenç Monsonís, Alonso Rodríguez i Genaro Bosque.